onsdag, oktober 24, 2007

Kick-boxning

(Nu såg jag att Emolika tydligen redan skrivit om dagen, men det struntar jag i.)

Idag var andra gången jag tränade kick-boxning, och första gången Slåsa testade på detta. Det var väldigt roligt, Slåsa hade världens ångest innan och var jättenervös för att hon skulle vara sämst och dålig och göra bort sig och för att alla skulle skratta åt henne och tycka att hon var dålig, men detta stämde såklart inte alls!

Precis som jag så blev hon frälst från första stund och vi ägnade passet åt att försöka klura ut hur vissa av sparkarna skulle göras och skratta och träna oss helt slutkörda och härligt svettiga. Emilia tränade med någon annan och jag och Slåsa tränade, det var najs. Efter passet träffade vi på Doli som skulle träna efter oss, det var också trevligt!

Det här är lätt något vi kommer fortsätta med, så den som kommer på vår-lajvet och påstår att tjejer inte kan vara soldater kommer åka på sån råstryk att han aldrig kommer komma på tanken att säga något så dumt igen.

Vi funderade på att ta igen alla kalorier vi bränt genom att gå och dricka öl efter passet, men kom fram till att vi var för trött så vi åkte hem istället. Det funkade det med.

4 kommentarer:

Märg sa...

Vaddå, var ölen ett seriöst förslag?! Jag skulle varit as-på!

Svedski sa...

Haha, nä, det var det tyvärr inte XD Men det kanske kan bli?

Anonym sa...

Oh ja! Låt oss göra det till en nobel tradition!

Svedski sa...

Oh, ja!