måndag, oktober 22, 2007

I begynnelsen skapade Gud tre Ligrar ...

Detta kan helt enkelt vara en av de bättre idéerna vi någonsin fått.
Jag säger "vi", trots att det egentligen är helt och hållet Lindas förtjänst, men efter som vi i princip är en och samma tragiska person så antar jag att det är sak samma.
Det är alltså här vi tänkt ordbajsa om vårt gemensama liv. Det är här ni i framtiden kommer kunna läsa om våra härgningståg i Sverige med omnejd, om våra mer eller mindre nyktra bragder ovan samt under jord och om allt det där andra som ständigt tenderar hända oss och resten av Ligrarna. Det är även här ni har chans att smutskasta vår livsstil, hylla vår person eller vädja om medlemskap i Sveriges Främsta Ligrar oc. Det är upp till er vad ni kännner för att göra. Jag vill dock utfärda en varning till ni sorgliga individer som känner sig extra tilltalade av alternativ ett. Det spelar ingen roll hur många gånger vi själva ger oss fjortisstämpeln; Försöker ni göra det dör ni. Detta är ett privilegium som tillfaller oss och oss alena. Vi vet var ni bor. Vi våldtar era skor. Vi kommer om natten.

Det är alltså jag som är Märg, Emolika, Snörposaurusen, Skade eller törhända, kort och gott, Emot. Vilket ni vill. Jag är (marginellt) yngst i trion och således den som är minst fördärvad (svaren lär dock variera baserat på vem ni frågar ...). Jag vågar även påstå att jag på allehanda vis är snyggast, fetast och bäst. Med omnejd.

Jag tänkte författa lite regler rörande bloggens framtida förmodade innehåll (trots det faktum att jag hatar regler och vigt mitt liv åt att bryta dem). Dock lär de väl snarare ses på som "riktlinjer", som en viss Kapten Barbossa en gång sade i en viss mycket uppskattad film, och det är nog så jag vill att man skall se på dem. Med tanke på vilka tre tragiska individer de är ämnade för så lär de knappast följas i vilket fall som helst...

1. Inga känslomässigt EMO-besläktade utläggningar om livets orättvisor.
2. Inga personliga påhopp. Häng dock gärna ut idioter under falskt namn.
3. Inga überprivata inlägg som enbart rör en i trions mükket privata privatliv.
4. Bryt mot reglerna så mycket ni vill. Särskillt på torsdagar.

Det Stora Internätet bör akta sig, ty här kommer vi.

Märg

8 kommentarer:

Svedski sa...

Najs bajs!

Märg sa...

Oh ja!

Nyllet sa...

*Bokmärker*


(Nä, egentligen prenumerar jag bara på RSS-flödet. Mycket smidigare)

Martin sa...

Det här kan bli ångestladdat.

Nyllet sa...

Men ack ångestladdat på ett bra sätt!

Märg sa...

Jag tror på Nylletmannen ;)

Nyllet sa...

Ja, jag har en tendens att göra människor religösa

Märg sa...

Word to the Stowrebrowr.